Zichtbaarheid verhogen

Tegenwoordig zijn er genoeg manieren om meer klanten naar je webshop te leiden, waarvan adverteren op kanalen buiten je webshop het meest doeltreffend is. Voor veel online retailers spelen deze kanalen een steeds grotere rol in in de marketing mix.

Niet alleen wordt de advertentie getoond aan consumenten, ook kan je direct hun online gedrag analyseren. Deze inzichten zijn erg waardevol waardoor je meteen je marketingstrategie kan optimaliseren. 

Als je een webshop hebt, zijn er 6 typen platformen die je kan gebruiken om de online zichtbaarheid van je webshop te vergroten:

  • Zoekmachines
  • Vergelijkingssites
  • Marketplaces
  • Social Media
  • Retargeting
  • Affiliate netwerk

Zoekmachines

Het meest bekende kanaal om je online zichtbaarheid te vergroten is Google Ads en zoekmachine optimalisatie. Met Google Ads kan je zoekwoorden die voor jouw webshop van belang zijn aan campagnes toevoegen waardoor mensen die zoeken naar producten uit je webshop jou bovenaan de pagina zien. Je betaalt per klik en je kan per dag een budget instellen wat Google maximaal mag uitgeven.

Op een onbetaalde manier scoren met zoekmachines? Bekijk hoe je jouw prestaties op Google kan verbeteren

Vergelijkingssites

Zoek je wel eens een product en beland je op een website zoals Beslist of Google Shopping? Hier zie je veel verschillende producten die lijken op het product dat je wilt kopen waardoor je kan vergelijken wat de beste optie voor jou is. Ook hier betaal je per klik.

Vergelijkingssites zorgen ervoor dat consumenten in contact komen met de producten van je webshop waardoor je online zichtbaarheid groeit.

Marketplaces

Tegenwoordig kan je op veel grote marktplaatsen je producten aanbieden. Neem eens een kijkje op Amazon of Bol. Hier verkopen veel webshop eigenaren hun producten om zo een grotere markt aan te spreken. Niet alleen je verkopen gaan omhoog, maar ook de naamsbekendheid van je webshop wordt vergroot. Win-win dus!

Social Media

Natuurlijk zijn social media kanalen onmisbaar als je een bedrijf hebt. Maar tegenwoordig bieden kanalen als Instagram en Facebook ook de mogelijkheid om producten te verkopen.

Ook kun je betaalde advertenties plaatsen waarin je producten kunt tonen op social media. Met verschillende filters zoals leeftijd en geslacht kan je precies jouw doelgroep aanspreken. Je bereikt op social media een groot publiek, waardoor de online zichtbaarheid van je webshop meteen een boost krijgt.

Retargeting

Als klanten je webshop verlaten zonder iets te kopen, kan je door middel van retargeting ervoor zorgen dat ze weer terug komen naar je webshop. Hierbij laat je de producten die klanten hebben bekeken weer aan ze zien door middel van een advertentie.

Je kan retargeting gebruiken via Google en Facebook. Doordat je het product herhaaldelijk laat zien, onthoudt de klant het product en jouw bedrijf beter waardoor je meer naamsbekendheid krijgt.

Affiliate netwerk

Affiliate marketing houdt in dat je verschillende linkjes naar jouw webshop of bedrijf uitzet bij andere pagina’s of bedrijven. Je betaalt hierbij een commissie per verkoop of lead die je hieruit haalt. Zorg ervoor dat je beschikt over een datafeed waarin al je product informatie staat, omdat ieder kanaal waarop je gebruik maakt van affiliate marketing eigen eisen stelt aan en datafeed.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Hulp nodig met optimaliseren?

Ons team van digitale architecten, developers en designers staat klaar voor je.
Elham helpt je graag verder!

Projecten waar wij trots op zijn

Bekijk alle projecten

Mogelijk vind je dit ook interessant