IT Innovation Partner

Verkopen jouw producten op Bol.com

  • Toegang tot miljoenen klanten
    Toegang tot miljoenen klanten
  • Alleen betalen wat je verkoopt
    Alleen betalen wat je verkoopt
  • Je hebt geen webshop nodig
    Je hebt geen webshop nodig
  • Actieve kennisdeling over kansen
    Actieve kennisdeling over kansen
  • Felle concurrentie
    Felle concurrentie
  • Streng beleid
    Streng beleid
Scroll

Bol.com

Bol.com is een van de populairste webwinkels van Nederland en België. Met meer dan 10,5 miljoen actieve klanten is dit een ideaal platform om ook jouw producten op te verkopen. Dit is een eenvoudige manier om extra omzet te genereren via het internet.

Het maakt niet uit of je al een webshop hebt, of dat je spullen enkel in je winkel of via Facebook verkoopt. Je kunt simpelweg kosteloos beginnen door je aan te melden en je producten aan te maken in het verkoop portaal van Bol.com.

Tegenwoordig kun je zelfs door middel van een API koppeling het toevoegen van producten automatiseren. Wanneer je bijvoorbeeld een Lightspeed, Magento of WooCommerce webshop hebt dan kun je vrij eenvoudig een koppeling met Bol.com laten bouwen.

Het is eenvoudiger dan je denkt! Op deze pagina leggen we aan je uit wat je nodig hebt om te starten met het verkopen via Bol.com en wat eventuele nadelen of risico's kunnen zijn.

Wat kost verkopen op Bol.com?

Bij Bol.com betaal je enkel voor de producten die je daadwerkelijk verkoopt. Er zijn geen maandlasten of opstartkosten. De commissie die Bol.com in rekening brengt verschilt per categorie en is te vinden op het partnerplatform.

Starten met verkopen

Naast natuurlijk een registratie bij de Kamer van Koophandel of het Belgisch Handelsregister heb je alleen de producten die je wilt verkopen nodig. Deze moeten voorzien zijn van een streepjescode (EAN/GTIN) of ISBN. Een tip is om even te checken bij je leverancier of zij het oké vinden als jij hun producten via Bol.com gaat verkopen. Het kan namelijk voorkomen dat zij hier niet mee akkoord gaan.

Daarnaast moet je aan een aantal servicenormen voldoen. Zo wordt van je verwacht dat je kunt leveren binnen 1 tot 8 dagen, bestellingen op tijd levert, je binnen 24 uur reageert op klantvragen en je telefonisch bereikbaar bent tijdens kantooruren.

Ook is het verplicht om consumenten gratis verzending aan te bieden. Bol.com laat je dit eenvoudig compenseren door de verzendkosten bij de verkoopprijs in te berekenen. Echter moet je de verzendkosten terugbetalen als een bestelling retour wordt gestuurd. Uiteindelijke kunnen er dus best veel kosten bijkomen als je producten verkoopt via Bol.com.

Voordelen

Miljoenen klanten

Verkopen via Bol.com geeft je direct toegang tot miljoenen klanten die Bol.com al bedient in Nederland en België.

Pay-as-you-go

Doordat je alleen betaalt voor wat er verkocht wordt, is het een goedkope manier om een (extra) online verkoopkanaal te hebben.

Kennisdeling

Bol.com deelt een hoop kennis met hun partners, van tips om je producten optimaal aan te bieden tot een overzicht van producten die consumenten zoeken.

Geen webshop nodig

Doordat je via Bol.com je producten en bestellingen kan inzien en beheren, kun je zonder webshop prima uit de voeten.

Wat zijn de risico's?

Al met al is Bol.com dus een uitstekend platform om jouw business mee te laten groeien. Dankzij het grote klantenbestand biedt dit verkoopkanaal een ontzettend breed speelveld om jouw producten te verkopen.

Echter, je bent niet de enige die het een goed idee vind om op Bol.com te verkopen. Je zult hard moeten concurreren met partijen die soortgelijke producten aanbieden als jij.

Een groot aantal partijen maakt gebruik van prijs-API's. Deze stukjes software passen de prijzen van producten automatisch aan op basis van de concurrentie. De prijzen waaronder jij jouw producten aanbiedt mogen in prijsoverzichten worden gebruikt, waar onder andere jouw concurrent gebruik van maakt om prijsdalingen af te stemmen.

Hiernaast hanteert Bol.com een streng beleid waar jij je als verkoper aan dient te houden. Wanneer er bijvoorbeeld veel retouren of annuleringen worden geconstateerd kun je gewaarschuwd worden. Door het beoordelingssysteem kunnen klanten jouw service beoordelen.

Als dit beoordelingscijfer onder de servicenorm komt te liggen zullen jouw producten een stuk lager in de zoekresultaten belanden. Naast dat je dus voor je eigen onderneming een goede reputatie wilt verdienen is dit dus ook voor het gebruik van Bol.com als verkoopkanaal van groot belang.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Wil jij beginnen met online verkopen?

Wij gaan graag met je in gesprek wat de beste opties voor jou zijn.
Elham helpt je graag verder!

Projecten waar we trots op zijn

Bekijk alle projecten

Mogelijk vind je dit ook interessant