Een betrouwbare webshop
Heb jij een webshop of wil je er één beginnen? Dan is het belangrijk dat bezoekers zich vertrouwd voelen wanneer ze jouw webwinkel bezoeken. De meeste consumenten vinden het tevens niet erg om meer te betalen als ze weten dat ze bij een betrouwbaar bedrijf kopen.
Maar hoe geef je je bezoekers een vertrouwd gevoel op je webshop? Wij geven je graag een aantal tips om meer vertrouwen uit te stralen met je webshop.
First impressions
Binnen enkele seconden vormen bezoekers al een mening over jouw webshop. Zorg daarom de homepagina van je webshop meteen duidelijk maakt wat je verkoopt. Gebruik echte afbeeldingen en geen stockfoto's om te voorkomen dat je webshop niet echt lijkt.
Zorg ook dat er op je homepagina een duidelijke contact sectie is zodat bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen indien ze vragen hebben.
Transparantie en duidelijkheid
Transparantie kan er voor zorgen dat je je kan onderscheiden van je concurrentie. Hoeveel kost de verzending en binnen hoeveel dagen worden bestellingen geleverd? Dit soort zaken kan je in de header van je home pagina plaatsen, zodat klanten niet voor verrassingen komen te staan tijdens het afrekenen.
Als klanten later in het bestelproces achter dit soort zaken komen, zijn ze eerder geneigd om de bestellingen niet af te maken. Zorg dus dat je dit soort belangrijke informatie duidelijk vermeld.
Authenticiteit
Het wordt steeds belangrijker om als merk een eigen verhaal te hebben. Zeker als je producten wilt gaan verkopen die veel andere bedrijven ook verkopen, is het belangrijk dat je je als merk kan onderscheiden. Laat daarom jouw gezicht en dat van je team zien op je website, zodat bezoekers kunnen zien met wie ze zaken doen.
Ook kun je foto’s gebruiken van klanten die jouw producten gebruiken om te laten zien dat je ‘echt’ bent.
Expert in je branche
Om te laten zien dat jij de expert in je branche bent, kun je er voor kiezen om blogs te schrijven. Deze blogs gebruik je niet alleen om de content van je webshop uit te breiden, maar zo kom je zo ook hoger in de zoekresultaten.
Schrijf bijvoorbeeld een blog met uitleg over hoe je je producten kan gebruiken. Je creëert hierdoor vertrouwen bij consumenten en ook kan je webshop hierdoor als autoriteit in jouw branche worden beschouwd.
Mobiele webshop
Als je echt wilt voorlopen op je concurrenten is het ontwikkelen van een mobiele webshop een goede optie. Focus op de mobiele uitstraling van je webshop en test hem op verschillende apparaten. Wil jij een mobiele webshop laten maken? Schakel dan nu onze hulp in.
After sales
Biedt goede service aan na de aankoop. After sales kunnen jouw webshop een boost geven wat betreft imago en betrouwbaarheid. Wees bereikbaar voor vragen, maak een chatfunctie op je webshop en wees telefonisch bereikbaar. Zorg ook dat klanten reviews kunnen achterlaten op je producten om zo een extra vertrouwd gevoel aan nieuwe klanten te geven.
Webwinkel Keurmerk
Een webshop keurmerk kan ervoor zorgen dat bezoekers je webshop meer vertrouwen. Echter is een daadwerkelijke controle door deze keurmerken erg gering, waardoor het vaak weinig zegt over de betrouwbaarheid van een bedrijf.