De opdracht
Style4walls merkte dat ze met de webshop niet de conversie behaalde waar ze naar streefden. Ze waren op zoek naar een manier om de conversie van hun webshop te verhogen. Aan ons de opdracht om naar het huidige design van de webshop te kijken om te zien waar er verbeterpunten lagen om zo de conversie te verhogen!
De oplossing
We zagen dat het design van de homepagina en de productpagina van Style4walls was verouderd, waardoor ons UX team aan de slag is gegaan om het design gebruiksvriendelijker en meer converterend te maken. Zo hebben we de navigatie veranderd en de voordelen van Style4walls duidelijker zichtbaar gemaakt.
Hierdoor kunnen bezoekers van de website makkelijker navigeren naar verschillende pagina's en hoeven ze niet te zoeken naar informatie over bijvoorbeeld verzendtijd, wat zorgt voor een vertrouwelijk gevoel.
Ook de productpagina van de webshop hebben we aangepast. Hier heeft ons development team een calculator ingebouwd waarmee je makkelijk kan berekenen hoeveel vierkante meter decoratie je nodig hebt. Zo kunnen bezoekers gemakkelijk uitrekenen hoeveel product materiaal ze nodig hebben waardoor ze nog sneller de beslissing tot aankoop kunnen maken.
Het resultaat
Door belangrijke voordelen uit te lichten in de header kunnen bezoekers van de Style4Walls webshop makkelijker navigeren naar bijvoorbeeld het winkelmandje wat zorgt voor meer conversie.
Ook kunnen bezoekers nu makkelijk uitrekenen hoeveel wanddecoratie ze nodig zullen hebben met de calculator. Door de expertise van onze UX designers heeft de webshop van Style4walls een upgrade gekregen waardoor zij meer conversie kunnen behalen.