De levensduur

Consumentenbehoeftes veranderen constant waardoor je je website moet veranderen om in de behoeftes van jouw klanten te voorzien. Niet zo gek dus, dat je je website om de zoveel tijd moet aanpassen om geen klanten te verliezen. Een nieuwe website is dus echt een investering in de toekomst

Tegenwoordig is de houdbaarheidsdatum van een website 3 jaar. Dat komt doordat website technieken steeds sterker ontwikkelt worden. Hierdoor verandert ook steeds het aantal aan mogelijkheden hoe websites ingezet kunnen worden. Ook kan de strategie achter je website veranderen. Wellicht zijn er nieuwe doelgroepen bijgekomen en moet je website in hun behoeften voorzien. Een goed doordachte strategie is dus nodig om de levensduur van jouw website zo lang mogelijk te maken.

Factoren die meespelen

Er zijn een aantal belangrijke factoren die meespelen bij de levensduur van je website of webshop. We lichten ze hieronder toe en vertellen waar je het meest rekening mee moet houden:

Schaalbaarheid

Misschien wil je in eerste instantie snel een makkelijke webshop opzetten in WordPress met de WooCommerce plugin, maar merk je na een tijdje dan je toe bent aan een robuuste webshop waarin je veel producten kwijt kan met verschillende productopties. Dan kan je niet meer verder in WooCommerce en moet je overstappen naar een ander webshop platform zoals Shopify of Lightspeed.

Neem je groeistrategie dus mee in het maken van een webshop, zodat je snel kunt opschalen met het Ecommerce platform wat daar geschikt voor is.

Design en content

Het design is een zeer belangrijke factor voor de levensduur van een website. Er komen constant nieuwe trends waardoor een modern design ervoor kan zorgen dat je webshop langer mee gaat. Ook is het design van je website verbonden met je strategie, die op den duur kan veranderen. Pas daarom zo nu en dan kleine aanpassingen in het design aan om de levensduur van je webshop of site te verlengen.

Marketing

Een belangrijke factor waar design, techniek en strategie samenkomen is marketing. Na de strategie en het design van je webshop is het tijd voor marketing. Bezoekers moeten jouw webshop weten te vinden, je moet ze interesseren en uiteindelijk converteren. Het schrijven van landingspagina's over onderwerpen uit jouw vakgebied kan jouw website beter vindbaar maken in de zoekmachines.

Ook zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website meer bezoekers krijgt en tegenwoordig kan je bij veel e-commerce platforms SEO plugins toevoegen aan je shop.

Tijd voor vervanging?

Herken je de volgende problemen?

  • Het aantal bezoekers op je website is gedaald
  • Je posities in de zoekresultaten dalen
  • Je webshop werkt niet goed op mobiele telefoons
  • Je hebt minder conversies op je webshop
  • Je bent je merk aan het rebranden

Dan is het tijd voor een website upgrade.

Onze business developer gaat graag met je in gesprek

Jouw website upgraden?

Onze business developer bespreekt graag de mogelijkheden.

Projecten waar wij trots op zijn

Bekijk alle projecten

Mogelijk vind je dit ook interessant