De opdracht
Nee Make Up bestond uit twee platformen: een Lightspeed webshop voor particulieren en een Lightspeed webshop voor ondernemingen. Beide webshops waren op het gebied gebruikerservaring en visueel design aan verbeteringen toe om de conversie te verhogen.
Ook was het niet handig dat er twee aparte webshops waren waarop Nee Make Up steeds ook apart de producten moet uploaden. Daarom kwamen ze naar ons toe met de vraag of wij een webshop konden maken met een nieuw homepage design.
De oplossing
Wij hebben deze twee webshops samengevoegd tot een Lightspeed webshop met een nieuw homepage design. We hebben een Lightspeed thema page gekozen en deze hebben we custom gemaakt met de kleuren die het beste paste bij de producten en stijl van Nee Make Up.
Naast deze verbeteringen op visueel vlak zijn we samen op zoek gegaan om ook werkprocessen in de backend te automatiseren en het importeren van producten te versimpelen. Dit zal door een ontwikkeltraject verder worden uitgebouwd.
We hebben er verder voor gezorgd dat de voordelen van Nee Make Up duidelijk in de header verschijnen op de homepage. Hierdoor hoeven bezoekers niet te zoeken naar belangrijke informatie over bijvoorbeeld de levering waardoor er meer vertrouwen wordt gecreëerd.
Dit zorgt er uiteindelijk voor dat bezoekers eerder overstappen tot aankoop. Ook kunnen bezoekers een verlanglijstje aanmaken, zodat ze producten die ze hebben opgeslagen makkelijk kunnen afrekenen.
Het resultaat
De nieuwe gecombineerde webshop heeft een unieke kleurenpalet gebaseerd op de wensen van de klant. Deze aarde-tinten, die een clean en natuurlijke uitstraling hebben passen perfect naast de huidskleuren van de afgebeelde modellen.
De webshop is modern en gericht op conversie. Door de twee webshops bij elkaar te voegen hoeft Nee Make Up nu niet meer producten apart toe te voegen aan twee verschillende shops. Dit scheelt hen veel tijd.
Daarnaast is de webshop responsive en kan er dus ook gemakkelijk via mobiel besteld worden door klanten. De makkelijke navigatie tussen productpagina's in combinatie met de duidelijke USP's zullen zorgen voor een verhoogde conversie. Onze missie om een gebruiksvriendelijke webshop te bouwen met een passend design is dus geslaagd!