Eindeloze mogelijkheden
Als je een online portaal wilt laten bouwen, zijn de opties eindeloos. Zo kun je kiezen voor bijvoorbeeld een portaal waar klanten problemen kunnen aankaarten en eigen data kunnen inzien. Of je kiest voor een medewerkersportaal die jouw collega’s helpt om roosters in te zien, vakantiedagen aan te vragen en hun werkzaamheden in te plannen.
Daarnaast kun je je portaal volledig in de huisstijl van jouw bedrijf gieten. Zo blijf je consistent in alle platforms/kanalen en creëer je herkenbaarheid bij je klanten.
In de praktijk
Transparantie
Geef je klanten inzicht in hun data en gegevens. Dit zorgt voor openheid en transparantie, wat het vertrouwen van de klant weer zal verhogen. Daarnaast geeft dit klanten ook de mogelijkheid om gemakkelijk en snel bijvoorbeeld adreswijzigingen door te geven. Zo blijft hun data inzichtelijk en up-to-date.
Altijd bereikbaar
Met een klantportaal kunnen klanten zelf al actief op zoek naar het antwoord op hun vraag. Denk hierbij aan bijvoorbeeld uitgewerkte pagina’s met veelgestelde vragen of een chatbot waarmee hun zorgen/vragen worden weggenomen. Dit scheelt weer een hoop telefoontjes voor de klantenservice en je hoeft niet 24/7 bereikbaar te zijn.