Wat is een klantportaal?
Een klantportaal is een online omgeving waarin jij als ondernemer informatie deelt met jouw klanten. Via dit portaal hebben de klanten toegang tot persoonlijke informatie, status-updates,facturen, offertes of kunnen zij direct contact leggen met jouw bedrijf.
Het bouwen van een eigen unieke portal kan tijdrovend en complex zijn. Bij Notive begrijpen we dit maar al te goed! Wij nemen graag deze zorgen volledig uit handen zodat jij kunt focussen op jouw kernactiviteiten. We werken samen aan het ontwikkelen van een maatwerkoplossing die helemaal aansluit bij jouw wensen en behoeften van jouw bedrijf en je klanten of medewerkers.
Online omgeving voor je klanten
(Klant)portalen, Mijn-Omgevingen en self service portalen hebben allemaal één functie. Het zijn afgesloten, persoonlijke online omgevingen voor de klant of medewerker van je bedrijf. Hierin kunnen klanten of medewerkers hun gegevens bekijken, bewerken en wijzigen. Het verschil tussen een gewone website en een klantportaal is dat het klantportaal niet zomaar beschikbaar is. Hiervoor moet eerst ingelogd worden met een geautoriseerd account.
Geef direct informatie
Jouw klanten zijn op zoek naar persoonlijk contact. Met een goed ontwikkeld klantportaal kun je deze wens realiseren. Door jouw klanten meer manieren te bieden om met jou in contact te komen toon je tevens betrokkenheid en interesse, wat resulteert in loyaliteit. Via een portaal kunnen klanten eenvoudig contact opnemen.
Een online omgeving zorgt er tevens voor dat gebruikers zelf 24/7 informatie kunnen opzoeken. Dit zorgt ervoor dat de klant niet direct contact met het bedrijf hoeft op te zoeken maar gelijk informatie kan verkrijgen. Ook je klanten 24/7 contact laten opnemen? Wij helpen je graag met het realiseren van een passend klantenportaal!
Meer dan klantenservice
Met een online omgeving is het gemakkelijk om klantenservice diensten te verlenen. Vaak is er ook de mogelijkheid om binnen een portaal verschillende systemen aan elkaar te verbinden door gebruik van API koppelingen. Zo kun je data importeren en exporteren. Het klantportaal kan bijvoorbeeld dienen als een platform voor het verschaffen van e-learning (training materiaal), bronnen of technische ondersteuning.
Daarnaast heeft de gebruiker zelf de controle over het wijzigen van gegevens en data. In een klantenportaal kun je verschillende gebruikersrollen toepassen en daar zo verschillende functies aan geven. Zo kan een manager-account bewerken en bekijken maar een medewerker-account alleen bekijken.
Of je nu op zoek bent naar een simpel klantenportaal met 24/7 klantenservice of een complexer klantenportaal waarin diverse systemen met elkaar samenwerken? Wij vertalen jouw behoeften en wensen door naar een klantenportaal dat past bij jouw bedrijf!