De opdracht
Voorheen werd via de post een mailing verstuurd met een acceptgiro, voor bijvoorbeeld verlenging van abonnementen of het werven voor goede doelen. Deze zijn, naast dat ze omslachtig zijn voor de consumenten, erg kostbaar voor de klanten van Nic. Oud.
Als alternatief wordt er op de brieven ook een QR code aangeboden. Deze kunnen consumenten gebruiken om direct via Tikkie QR hun abonnement te verlengen of te doneren aan hun favoriete goede doel. Daarnaast stelt de betaalkoppeling klanten van Nic. Oud in staat om upsells te doen.
De oplossing
Wij hebben een koppeling ontwikkeld die de afgedrukte QR codes verwijst aan een bijbehorende webpagina. Hier kan de consument een bedrag doneren of één of meerdere producten afrekenen. Vervolgens worden deze unieke gegevens gevormd tot een veilig betaalverzoek. De consument kan het betaalverzoek via Tikkie afhandelen en zo betalen met iDEAL.
Deze QR conversie verhogende tool is multi-inzetbaar. Of het nu gaat om een donateur wervingscampagne of het verkopen van abonnementen en/of producten. De Tikkie QR codes in de print-uiting zijn uniek, gepersonaliseerd en gekoppeld aan de gegevens van de ontvanger. De ontvanger scant de QR, controleert zijn gegevens, past deze indien nodig aan en betaalt veilig met iDEAL.
“Sinds 1 januari zijn de banken gestopt met de doorgifte van adressen aan goede doelen. Dit gegeven maakt het dus een flinke uitdaging voor hen om donaties te ontvangen. Met deze oplossing is dit probleem opgelost en is er sprake van 100% reconciliatie. De goede doelen zijn razend enthousiast!” - Vincent Roobeek
Het resultaat
Meer conversie digitalisering. Omdat consumenten een alternatief aangeboden krijgen in de vorm van QR Direct, kunnen de betalingen sneller, goedkoper en eenvoudiger worden afgehandeld. De consument hoeft enkel de QR-code te scannen en kan eenvoudig afrekenen met iDEAL.
“Ik ben erg tevreden over de fijne samenwerking en het meedenken vanuit Notive!” aldus Vincent Roobeek van Nic. Oud.