Wat is Lightspeed Omnichannel?
Een Lightspeed Omnichannel is een integratie van al je verkooppunten en kanalen op één platform. In het Lightspeed omnichannel systeem kan je alles met elkaar verbinden; bijvoorbeeld jouw voorraadsysteem, CRM, (e-mail)marketing, social media en fysieke winkel. Door het samenvoegen van al deze verkooppunten op één platform kan je jouw verkoop en beheer overzichtelijk houden.
Loyalty program
In 2020 is het Omnichannel Loyalty Program van Lightspeed gelanceerd waarbij je de online en in-store ervaring van de klant met elkaar kan verbinden. Het maakt niet uit waar klanten aankopen doen, ze kunnen zowel online als in de winkel punten sparen voor het Loyalty program. En dit kan allemaal worden beheerd vanuit een overzichtelijk dashboard.
Met Lightspeed Omnichannel Loyalty kan je:
- Gerichte marketing promo’s sturen: je bepaalt zelf of je promo’s wilt sturen naar de mensen die online, in de winkel, of op beide manieren hebben gewinkeld.
- Loyalty bonus geven aan loyale klanten en persoonlijke aanbiedingen sturen.
Voordelen
Door middel van een omnichannel kan je je fysieke winkel en e-commerce platform koppelen in één systeem. In dit systeem kun je bijvoorbeeld de voorraad bijhouden van je producten, maar er zijn natuurlijk nog meer grote voordelen.
Voorraadbeheer
Je voorraad kan vanuit een centraal platform worden geregeld. Door een integratie van je voorraadsysteem in Lightspeed kan je eenvoudig een product over laten komen van een andere locatie of thuis laten bezorgen, ‘click & collect’ aanbieden aan de klant en het werk sneller en makkelijker maken.
Centrale verkoop
Doordat alle punten van verkoop vanuit één systeem worden aangestuurd, is het gemakkelijk te onderhouden en werkt alles vloeiend samen. Zo kunnen klanten online een product bestellen en deze in de winkel ophalen, zonder dat er een voorraadverschil ontstaat online of in de winkel.
Marketing en sales
Door gebruik te maken van Lightspeed omnichannel, zie je direct wat jouw marketing campagnes opleveren. Integreer eenvoudig jouw socialmediakanalen met Lightspeed.
Klantprofielen
Het volgen en begrijpen van de klant kan door het bijhouden van verschillende gegevens zoals: aankopen, gebruikte kortingsbonnen, reacties op social media enzovoort. Door deze gegevens te verzamelen kan je de klant herkennen in de winkel, via mobiel of online op de website.